Please reload

Recent Posts

Γκόλεμ

February 13, 2018

 

O Μεγέρ, με δύο γυναίκες στο κατόπι του: την κόρη του Έμμα, που προσπαθεί να τον βοηθήσει, και τη Νίνα, την αστυνόμο που είναι επιφορτισμένη με τη σύλληψή του. Θα τα καταφέρει εγκαίρως; Θα είναι αρκετά δυνατός για να αντιμετωπίσει την αλήθεια που θα ανακαλύψει; (Από την παρουσίαση της έκδοσης)

Ο Πιερ Ασουλίν είναι απρόβλεπτος, κι εδώ βρίσκεται η δύναμή του, που συνοδεύεται από μια αχαλίνωτη φαντασία και ένα ανεπανάληπτο ύφος, καθώς αναμειγνύει χάκερ και προφήτες των νέων τεχνολογιών με αναφορές στον Πρίμο Λέβι, στον Τσέλαν και στην Καμπάλα.
Ο Ασουλίν μας προειδοποιεί για τους κινδύνους των απεριόριστων δυνατοτήτων των νέων τεχνολογιών, όταν συμμαχούν με μια ανεξέλεγκτη και ασυνείδητη επιστήμη. Θα είμαστε άραγε, στο μέλλον, βελτιωμένοι άνθρωποι, απόλυτα συνδεδεμένοι με το Διαδίκτυο; Ένα όχι και τόσο μακρινό, ανατριχιαστικό μέλλον, που φαντασιώνεται την αθανασία του ανθρώπου μέσω της τεχνολογίας. Παρακολουθούμε με απόλαυση τον Μεγέρ στη φρενήρη αναζήτηση μιας αλήθειας που τον οδηγεί από το Λονδίνο στο Παρίσι μέσω Πράγας. Και καθώς ο Ασουλίν είναι ιδιαίτερα καλλιεργημένος, συναντάμε στον δρόμο μας τον Προυστ, τον Τσβάιχ, τον ζωγράφο Ρόθκο, και πληθώρα αναφορών στον κινηματογράφο.
Το μυστήριο, αντί να διαλύεται, πυκνώνει, προσφέροντάς μας έτσι μεγάλη απόλαυση. Αφηνόμαστε στη συγκίνηση του τελευταίου μέρους του βιβλίου, καθώς ταξιδεύουμε από τη Βαρσοβία στη Βιέννη, από το Λοτζ στο Βουκουρέστι, στα ίχνη του Μεγέρ και των προγόνων του. Ο Ασουλίν περιγράφει έναν κόσμο που έχει χαθεί, μια γλώσσα και μια κουλτούρα που ανήκε αποκλειστικά στη Μιτελεουρόπα, την εβραϊκή Ευρώπη, και που έγινε στάχτη.
Ένας φιλοσοφικός μύθος, δυνατός και όμορφος. (Ariane Bois, Salon litteraire. Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

«Ο Ασουλίν ξέρει πώς να κρατά τον αναγνώστη του με κομμένη την ανάσα. Παράλληλα, όμως, προσδίδει στο μυθιστόρημά του μια μελαγχολική χροιά, καθώς και ιστορικό βάθος. Ο Ασουλίν παρουσιάζει αυτόν τον τροποποιημένο άνθρωπο ως μια νέα ενσάρκωση του γκόλεμ, εκείνου του πλάσματος στο μέτωπο του οποίου είναι γραμμένη, στα εβραϊκά, η λέξη «αλήθεια», που μόνο ένα γράμμα την ξεχωρίζει από τη λέξη «θάνατος».
Ανάμεσα στην υπερβολή της μνήμης και τον φόβο της λήθης, στην επιστημονική πρόοδο και την επιβεβαίωση των ανθρωπιστικών αξιών, το Γκόλεμ στοχάζεται, με τρόπο που δεν γίνεται ποτέ διδακτικός, για τα όρια της ανθρώπινης ύπαρξης. (Le Monde)

«Θρίλερ γεμάτο αγωνία, αλλά και αναφορές στις περιπέτειες του Τεν-Τεν (άλλωστε ο Ασουλίν έχει γράψει τη βιογραφία του Ερζέ). Σασπένς γεμάτο γοητεία.» (Le Nouvel Observateur)

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload